Goede staat
-Plekje aan de voorkant – Zie foto’s.
– Klein onderhoud gegeven.
– Vervangen olie sponsjes.
– Gesmeerd (olie).
– Op functioneren getest en test gereden, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Geen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkelGeen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkel€79.50
1 op voorraad
Artikelnummer: | 3054 |
Versie: | 03 |
Bedrijfsnummer: | 103 113-7 |
Spoorwegmaatschappij: | DB |
Era: | III |
Koppelingtype: | Haakkoppeling |
Lengte: | 21,9 cm |
Productiejaar: | 1974 - 1978 |
Verpakking: | Ja - Origineel |
Besturing: | Analoog wisselstroom - AC |
Staat Locomotief: |
Goede staat
-Plekje aan de voorkant – Zie foto’s.
– Klein onderhoud gegeven.
– Vervangen olie sponsjes.
– Gesmeerd (olie).
– Op functioneren getest en test gereden, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Electrische snelverkeerlocomotief.
Model volgens bouwserie 103 (E 03) van de Deutsche Bundesbahn met de as indeling CO Co, 6 assig, 3 assen aangedreven, 4 antislipbanden, hendel om voor vooruit en achteruit te rijden. Voor en achter drie verlichte koplampen volgens A-code. Handschakelaar om naar keuze op boven- of beneden leiding te kunnen instellen. Onderbouw, welke doorloopt tot aan de lijn boven de beide onderste koplampen, van zinkpersgietwerk met vast aangebrachte bufferbalk, Bijzonder laag liggend zwaartepunt. Bovenbouw van kunststof. Modelgetrouw gelakt in de TEE kleuren beige-rood. Dak aluminiumkleurig. Ingezette ramen met plastic ruiten. 2 verende pantografen. Aan beide einden koppelhaak.
(Bron Märklin catalogus 1975)
Dit is momenteel de meest elegante, sterkste en snelste elektrische locomotief voor snelverkeer van de Bundesbahn. Hij is v19,50 meter lang, de 6 assen worden door 6 motoren aangedreven. Zijn uur vermogen van bijna 9000 pk, zijn dienstgewicht van 112 ton en zijn geweldige optrekkracht van 32 000 kg zijn reeds voor de toekomst berekend. Zodra de railbedding van de er voor in aanmerking komende trajecten zal zijn aangepast, kunnen de met een 103-eloc voorgespannen sneltreinen 200 km/u maximumsnelheid rijden. Al het indrukwekkende, dat in deze machine schuilt, spiegelt zich af in het kleine Märklin model.
(Bron Marklin catalogus 1975)
Geen
Schnellzuglokomotive.
Achsfolge Co’ Co’. Gußfahrgestell mit Frontschürzen, rot/grau, ein angetriebenes Drehgestell, schwarzes Fahrwerk. Beigefarbenes Kunststoffgehäuse, zwei Lüfterreihen je Längsseite, Dach beigefarben, Dachaufsatz silbern, rote Zierstreifen an den Führerständen, weiße Aufschriften, Betriebs-Nr.: 103 113-7, erhabene Führerstandskennzeichnungen “1” und “2”, eingesetzte Fenster, angesetzte Griffstangen. Dreilicht-Spitzensignal beidseitig.
2 Stromabnehmer.
Version 1:
Roter Frontzierstreifen aufgespritzt und vor den Führerstandstüren senkrecht endend, DB-Embleme an den Seiten auf glattem schwarzen Grund gedruckt, Betriebsnummer an den Stirnseiten mit “vier Schrauben befestigt” (weiße Punkte), beigefarbene Laufstege und Aggregate auf dem Dach.
Version 2:
wie -1, jedoch Frontzierstreifen als Schiebebild, vor den Führerstandstüren schräg endend, silberfarbene Laufstege und Aggregate auf dem Dach
Version 3:
wie -2, jedoch seitliche DB-Embleme auf rotem Grund gedruckt, Betriebsnummer auf den Stirnseiten ohne “vier Schrauben”.
Stromabnehmer Typ 8 B (1978 auch Typ 8 C)
Version 4:
wie -2, jedoch seitliche DB-Embleme auf rotem Grund gedruckt, Betriebsnummer auf den Stirnseiten ohne “vier Schrauben”.
Stromabnehmer Typ 8 C
(Lok identisch mit PRIMEX-Lok 3188-2)