Goede staat.
– Klein onderhoud gegeven.
– Vervangen olie sponsjes.
– Gesmeerd (olie).
– De wisselende sluitverlichting werkt na behoren.
– Op functioneren getest en test gereden, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Geen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkelGeen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkel€195.00
Artikelnummer: | 3071 |
Versie: | 02 dit is de donker rode versie |
Bedrijfsnummer: | RAm 1 van de SBB / DE 1000 van de NS |
Spoorwegmaatschappij: | NS en SBB |
Era: | III |
Koppelingtype: | S 1 |
Lengte: | 70 cm |
Productiejaar: | 1987 - 1989 |
Verpakking: | Ja - Origineel |
Besturing: | Analoog wisselstroom |
Staat treinset: |
Goede staat.
– Klein onderhoud gegeven.
– Vervangen olie sponsjes.
– Gesmeerd (olie).
– De wisselende sluitverlichting werkt na behoren.
– Op functioneren getest en test gereden, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
De TEE-trein bestaat uit de 3delige eenheid 3071
.
3071
TEE-treinstel. Nederlands Zwitserse Trans-Europ-Express trein, driedelig.
Motorwagen:
3 assen aangedreven, 4 antislipbanden. Kunststof bovenbouw, onderstel van metaal.
Gecombineerd eersteklas restauratierijtuig en stuurrijtuig met grote eerste klas salon-afdeling.
Speciale koppelingen verbinden de 3 eenheden zeer dicht met elkaar. Extra nauwsluitende afdekkingen van de wagenovergangen. Drie frontseinlampen en 2 rode sluitlantaarns, zowel in motor- als stuurrijtuig, worden overeenkomstig rijrichting omgeschakeld. Motor- en stuurrijtuig hebben elk een sleepcontact waarbij het rijden vooraan liggende contact de rijstroom opneemt.
Van de Nederlands-Zwitserse Trans-Europ-Express zijn 5 treinstellen gemaakt die als TEE Edelweiss op het traject Amsterdam-Zürich reden. Meestal zag men ze met vier rijtuigen. Drie sterke dieselmotoren met totaal 1700 kW gaven de trein een snelheid van 140 km/u. Er konden overigens in deze trein geen ramen geopend worden, omdat ieder rijtuig volledig air-conditioning had.
Zoals bij alle TEE-treinen waren er alleen eersteklas-rijtuigen met totaal 114 zitplaatsen. In de restauratie -afdeling konden 32 gasten plaatsnemen.
Ramen zijn aanwezig en zitten op hun plaats.
TEE-Triebzug “Edelweiss”.
3071:
(dreiteilige Einheit)
Achsfolge (A1A) (A1A) + 2’2’ + 2’2’ + 2’2’.
Alle Fahrzeuge:
Kunststoff-Aufbau: weinrot/beigefarbener Wagenkasten, anthrazitfarbenes Dach, rote und beigefarbene Aufschriften, eingesetzte Fenster ohne silberne Rahmen, 2-polige Steckverbindungen.
Kupplungen Typ S 1.
Zuglänge 70 cm.
(der Triebzug ist ergänzbar mit Zwischenwagen 4071)
Beide Triebköpfe:
Spitzensignal und zwei integrierte rote Schlußlichter jeweils nur an einer Stirnseite, Lichtwechsel weiß/rot mit Fahrtrichtungsänderung, erhabene silberne TEE-Embleme, ohne Aufschriften.
Triebkopf 1:
Gußfahrgestell, ein angetriebenes Drehgestell, Gehäuse ohne verglaste Bullaugen.
Triebkopf 2:
(Steuerwagen) Fahrgestell = Blechrahmen, zwei antriebslose Drehgestelle, Gehäuse ohne Innenbeleuchtung.
Zwischenwagen:
Blechboden mit Drehgestellen, schwarze Laufwerke, Gehäuse ohne Innenbeleuchtung, rote Schriftzüge “TRANS EUROP EXPRESS”.
Version 1:
Gehäuse beige/rot
Version 2:
Gehäuse beige/dunkelrot