Zeer goede staat
– Klein onderhoud gegeven.
– Vervangen olie sponsjes.
– Gesmeerd (olie)
– Op functioneren getest en test gereden, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Geen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkelGeen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkel€125.00
Artikelnummer: | 3067 |
Versie: | 05 |
Bedrijfsnummer: | Reihe My 1100 |
Spoorwegmaatschappij: | DSB |
Era: | III |
Koppelingtype: | 6C |
Lengte: | 20,5 cm |
Productiejaar: | 1977 - 1989 |
Verpakking: | Nee |
Besturing: | Analoog wisselstroom |
Staat Locomotief: |
Zeer goede staat
– Klein onderhoud gegeven.
– Vervangen olie sponsjes.
– Gesmeerd (olie)
– Op functioneren getest en test gereden, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Diesellocomotief.
Model van het type My 1100 van de Danske Statsbaner (DSB). 4 Assig. Asindeling (Ao 1 Ao) (Ao 1 Ao) . 3 assen aangedreven. Ter verhoging van de trekkracht 4 antislipbanden. Afstandsbediening voor vooruit en achteruit doormiddel van een Marklin transformator. Voor en achter elk 3 modelgetrouw aangebrachte koplampen volgens A-code. Zwart/rode metalen bovenbouw. Ingezette ramen met plastic ruiten. Onderbouw van persgietwerk. Aan beide einden koppelhaak.
(Bron Märklin catalogus 1978)
Deze locomotieven voor allerlei verkeer, serie My 1100 van de Deense Spoorwegen, worden diesel-electrische aangedreven. Dat wil zeggen, de stroom voor de aan de assen liggende tractiemotoren wordt in de locomotief door generatoren opgewekt, die op hun beurt door dieselmotoren worden aangedreven. Dit loc-type vertoont overigens heel veel overeenkomst met het Belgische type 204.
(Bron Märlin catalogus 1978)
Behuizing van metaal.
Mehrzwecklokomotive.
Achsfolge Co’ Co’. Fahrgestell = Blechrahmen, ein angetriebenes Drehgestell, schwarzes Fahrwerk. Braunes Gußgehäuse mit weißen umlaufenden Zierstreifen, Dach silbergrau und schattiert, eingesetzte Fenster, angesetzte Griffstangen. Dreilicht-Spitzensignal beidseitig.
Versie 1:
Gehäuse rotbraun, Zierstreifen beige, rotbraune Lüftergitter, gelbe Aufschriften – an den Stirnseiten: Flügelrad, Krone und Betriebs-Nr. My 1106 in rechteckigem Rahmen als Schiebebild; an den Seitenwänden: gedruckt, gedruckte “NOHAB”-Fabrikschilder an jeder Türe der Führerstände, Dach hellgrau und schattiert
Versie 2:
wie -1, jedoch Schiebebild-Aufschriften an den Stirnseiten ohne rechteckigen Rahmen
Versie 3:
wie -1, jedoch dunkelgraue Lüftergitter, Stirnseiten-Aufschriften auch gedruckt (ohne rechteckigen Rahmen), “NOHAB”-Fabrikschilder nur an der jeweils vorderen linken Türe der Führerstände
(ab 1975 in dieser Ausführung nicht mehr im Sortiment, jedoch von 1975 bis 1979 weiterhin ausgeliefert als Teilesatz 3967)
Versie 4:
Gehäuse schwarz, Führerstände rot, Dach schwarz, weiße Aufschriften, Betriebs-Nr.: MY 1147, DSB-Embleme mager gedruckt
Versie 5:
wie -4, jedoch DSB-Embleme fett gedruckt
Versie 6:
Gehäuse rotbraun, Dach und Lüftergitter silbern, weiße Zierstreifen, gelbe Aufschriften, Betriebs-Nr.: My 1101, vernickelte Griffstangen an den Führerständen
(Exportmodell 1993 für Dänemark – 1993 weltweit erhältlich)