Als nieuw
– Op functioneren getest en test gereden, rijdt en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Geen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkelGeen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkel€340.00
1 op voorraad
Artikelnummer: | 39880 |
Versie: | – |
Bedrijfsnummer: | 44 1264 |
Spoorwegmaatschappij: | DB |
Era: | III |
Koppelingtype: | Kort koppeling |
Lengte: | 26 cm |
Productiejaar: | 2019 |
Verpakking: | Ja - Origineel - Helaas ontbreekt de plastic binnen verpakking, zie foto’s |
Besturing: | MFX Digitaal -AC wisselstroom |
Digitaal adres: | 44 |
Staat Locomotief: |
Als nieuw
– Op functioneren getest en test gereden, rijdt en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Langer Heinrich Oliegestookte jumbo
Dat was nog eens een indrukwekkend schouwspel, toen twee zware goederentrein-stoomlocomotieven uit serie 44 olie (vanaf 1968: 043) in dubbeltractie de ertstrein “Langer Heinrich” met wel 4.000 ton aanhanggewicht en snelheden tot 80 km/h snel van Emden richting Roergebied of Saarland brachten. Deze inzet van deze oliegestookte machines vormde jarenlang het hoogtepunt van het zware goederenverkeer van de DB en kan nu ook op de modelspoorbaan worden uitgebeeld. De DB had vanaf 1955 in totaal 32 locomotieven uit serie 44 omgebouwd naar oliestook, waardoor een prestatiestijging van zo’n 190 psi kon worden opgetekend. Tot aan het eind van de stoomtractie bij de DB in oktober 1977 werden de laatste 043’s bij opstelterreinen Rheine en Emden ingezet.
Voorbeeld:
Zware goederentrein-stoomlocomotief serie 44, met olietender in basisvorm 2´2´T34 van de Deutsche Bundesbahn (DB). Zwartrode basiskleurstelling. ÜK-machinistencabine met slechts één zijruit, met Witte-windleiplaten in standaarduitvoering, voorloopwielstel met massieve wielen, zonder centrale sluiting van de rookkast, met inductieve treinzekeringsmagneet aan één zijde. Bedrijfsnummer van de locomotief 44 1264. In gebruik rond 1962/63.
Highlights:
– Zeer fijne metaalconstructie.
– Met digitale speelwerelddecoder mfx+ en uitgebreide gebruiks- en geluidsfuncties.
– Onderbroken stavenframe met grotendeels vrij zicht tussen onderstel en ketel.
– Hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in ketel.
– Ideale goederentrein-stoomlocomotief voor complete treinen.
Model:
Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in ketel. 5 aangedreven assen. Antislipbanden. Locomotief en olietender grotendeels van metaal. Geschikt voor rookgarnituur 7226. Met de rijrichting wisselend driepuntsfrontsein en naderhand in te bouwen rookgarnituur in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Cabineverlichting eveneens digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte ledlampjes. Door snelheid bekrachtigde kortkoppeling tussen loc en tender. Achter bij de tender en voor bij de locomotief kortkoppelingsmechaniek met NEM-schacht. Kleinst berijdbare boogradius 360 mm. Zuigerstangafschermingen, remslangen en schroefkoppelingimitaties bijgeleverd.
Lengte over de buffers 26 cm.
De bijpassende vierassige zelflosser Erz IIId voor het vervoer van ijzererts is verkrijgbaar onder artikelnummer 46210 als 24-delig display met verschillende bedrijfsnummers in het Märklin H0-assortiment. Nog 12 andere wagens met verschillende bedrijfsnummers zijn in het Trix H0-assortiment verkrijgbaar onder artikelnummer 24129, met aanduiding van de benodigde wisselstroomwielstellen.
Behuizing van metaal.
Güterzuglokomotive.
Achsfolge 1″ E. Roter durchbrochener Barrenrahmen aus Guss- und Kunststoff, fünf angetriebene Achsen – davon vier über Kuppelstangen, rote Räder, rotes Vorlauf- Scheibenrad, rot ausgelegte Gestänge. Schwarzes Guss-, Kunststoff Gehäuse, Witte-Windleitbleche, angesetzte Griffstangen und Handläufe, viele angesetzte zum Teil freistehende Details. Betriebs-Nr.: 44 1264, silberfarbene Aufschriften und DB-Embleme. Vierachsiger Öltender (2″ 2″ T 34) aus Guss und Kunststoff, angesetzte Aufstiege und Handläufe, Tender fest mit Lok gekuppelt. Mfx+ Decoder. LED-Dreilicht-Spitzensignal an Lok und Tender, Lichtwechsel mit Fahrtrichtungsänderung. Weitere Digitalfunktionen: Ankuppelgeräusch, Betriebsgeräusch 1, Betriebsgeräusch 2, Betriebsstoff nachfüllen, Betriebsstoff nachfüllen, Betriebsstoff nachfüllen, Bremsenquietschen aus, Dampf ablassen, Dampflok-Fahrgeräusch, Direktsteuerung, Führerstandsbeleuchtung, Generatorgeräusch, Injektor, Lokpfiff, Luftpumpe, Rangier-Doppel-A-Licht, Rangiergang, Rangierpfiff, Rauchsatzkontakt, Sanden, Schienenstoß, Sicherheitsventil, Spitzensignal, Wasserpumpe.
Länge 26,0 cm.
Kupplung Typ 12 am Tender.