Zeer goede staat.
– Klein onderhoud gegeven
– Vervangen olie sponsjes.
– Schakelveer vervangen
– Gesmeerd (olie)
– Op functioneren getest en test gereden, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Geen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkelGeen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkel€149.50
Artikelnummer: | 3094 |
Versie: | 05 |
Bedrijfsnummer: | BR 03.10 |
Spoorwegmaatschappij: | DRG |
Era: | II |
Koppelingtype: | 6B |
Lengte: | 27,4cm |
Productiejaar: | 1974 - 1975 |
Verpakking: | Ja - Origineel |
Besturing: | Analoog wisselstroom |
Staat Locomotief: |
Zeer goede staat.
– Klein onderhoud gegeven
– Vervangen olie sponsjes.
– Schakelveer vervangen
– Gesmeerd (olie)
– Op functioneren getest en test gereden, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Sneltrein stroomlijnlocomotief met tender.
Model volgens bouwserie 03.10 van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG) met de asindeling 2 C1, 3 assig. 2 Antislipbanden ter verhoging van de trekkracht. Afstandsbediening voor het vooruit- en achteruitrijden doormiddel van een Marklin transformator. Heusinger schuifbeweging. Twee verlichte koplampen. Matzwarte metalen bovenbouw in stroomlijnmodel met zilverlijnen. Fijn gedetailleerde weergave van armaturen op ketel en in machinistenhuis. Rijfreem van zinkepersgietwerk. Aan tender automatische koppeling met voorontkoppeling (Relex). Lengte over buffers 27,4 cm.
(Bron Märklin catalogus 1975)
Nadat reeds bij andere locomotieven proefondervindelijk het bewijs geleverd was van veel minder luchtweerstand bij grote snelheden door gestroomlijnde bekleding, werd vanaf 1937 de met drie cilinders uitgeruste bouwserie 03.10 eveneens met bekleding in dienst gesteld, waarbij echter voor snellere en meer overzichtelijke controle de afdekking van het drijfwerk werd uitgespaard. Hij was lichter uitgevoerde variant van de bouwserie 01 met oorspronkelijk 17 ton asdruk voor een maximum snelheid van 140 Km/u ontworpen.
Behuizing van metaal.
Schnellzuglokomotive.
Achsfolge 2′ C 1′. Gußfahrgestell, drei angetriebene Achsen – davon zwei über Kuppelstangen. Schwarzes Gußgehäuse mit aufgesteckten schwarzen Windleitblechen, silberfarbene Zierstreifen, weiße Aufschriften, Betriebs-Nr.: 03 1051, Fenster mit Cellonscheiben hinterlegt. Zweilicht-Spitzensignal vorne. Vierachsiger Kunststoff-Tender (2′ 2′ T 34 St) mit silberfarbenen Zierstreifen und silberfarbenen Flügelrädern.
Versie 1:
Schwarzes Fahrgestell, Gestänge mit Sprengringen befestigt, Vorlaufräder mit 6 Speichen, Gehäuseausschnitt über den Vorlaufrädern ca. 17 mm lang. Tender: ohne aufgedruckte Flügelräder, Radsätze mit Speichenrädern.
Versie 2:
wie -1, jedoch Tender ab 1971 mit aufgedruckten Flügelrädern
Versie 3:
wie -1, jedoch ab 1972 Gehäuseausschnitt 19 mm lang und über den hinteren Laufrädern längliche Gehäuseausschnitte, Tender mit aufgedruckten Flügelrädern
Versie 4:
wie -3, ab 1972 Gehäuseausschnitt 19 mm lang und über den hinteren Laufrädern längliche Gehäuseausschnitte, Tender mit aufgedruckten Flügelrädern, jedoch rotes Fahrgestell, Gestänge mit Sechskantschrauben befestigt, Vorlaufräder mit 9 Speichen
Versie 5:
wie -3, ab 1972 Gehäuseausschnitt 19 mm lang und über den hinteren Laufrädern längliche Gehäuseausschnitte, Tender mit aufgedruckten Flügelrädern, jedoch rotes Fahrgestell, Gestänge mit Sechskantschrauben befestigt, Vorlaufräder mit 9 Speichen, jedoch rotes Fahrgestell, Gestänge mit Sechskantschrauben befestigt. Tender ab 1974: Radsätze mit Scheibenrädern
(ab 1976 nicht mehr im Sortiment / 1976 – 1980 ausgeliefert als Teilesatz 3994)