Nieuw staat.
– Op functioneren getest, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Geen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkelGeen producten in u winkelwagen.
Keer terug naar de winkel€270.00
1 op voorraad
Artikelnummer: | 37265 |
Versie: | – |
Bedrijfsnummer: | ET 87 05 Nür (Triebwagen), ES 87 05a Nür (Steuerwagen 1), ES 87 05b |
Spoorwegmaatschappij: | DB |
Era: | – |
Koppelingtype: | 13 |
Lengte: | 49 cm |
Productiejaar: | 2003 - |
Verpakking: | Ja - Origineel |
Besturing: | Digitaal wisselstroom |
Digitaal adres: | 32 |
Staat Locomotief: |
Nieuw staat.
– Op functioneren getest, rijd en schakelt goed.
Foto’s zijn onderdeel van de beschrijving.
Voorbeeld:
Serie ET 87 van de Deutsche Bundesbahn (DB).
Model:
Met Digital-decoder, geregelde hoogvermogenaandrijving en ingebouwde interieurverlichting.
2 assen aangedreven. 2 antislipbanden. Kortgekoppelde speciale verbinding tussen de rijtuigeenheden. Cabines van de eindrijtuigen met vrije doorkijk. Interieurverlichting met onderhoudsarme LED’s. Frontsein en interieurverlichting traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Optrek- en remvertraging digitaal schakelbaar. Lengte van de trein 49,0 cm.
Highlights:
– Motor met vliegwiel.
– Verlichting met onderhoudsarme LED’s.
– Interieurverlichting digitaal schakelbaar.
Grootbedrijf:
Voor het hellingrijke traject tussen Nieder-Salzbrun en Halbstadt in Silezië schafte de KPEV in 1914 in totaal 6 driedelige treinstellen aan, om de voortdurend stijgende reizigeraantallen in deze regio beter aan te kunnen. De aanvankelijk als E.T.501-506 aangeduide treinstellen hadden een optisch opvallende uitvoering, die bij de toen gebruikelijke sneltreinrijtuigen met bovenlichten, trekwerk en teruggetrokken deuren aansloten. De centraal tussen de beide stuurstandrijtuigen opgestelde motorwagen garandeerde op bochtige trajecten een goed rijgedrag. Toen na de Eerste Wereldoorlog de reizigersaantallen in het nu Tsjechische Halbstadt terugliepen, werden de nu als ET 87 aangeduide treinstellen over andere trajecten verdeeld. Na 1932 kregen ze de attractieve crème/rode kleurstelling van de DRG-treinstellen. Nog net op tijd konden in 1945 drie garnituren naar Beieren gebracht worden. Daar werden ze weer opgeknapt en in de nieuwe kleurstelling van de DB-treinstellen geschilderd. Zwaartepunt van de inzet was nu het Neurenbergse voorstadsverkeer, hoofdzakelijk op de geëlektrificeerde trajecten naar Fürth en Altdorf. In 1959 werd de laatste van de resterende ET 87-ers buiten dienst gesteld. Helaas werden ze allemaal verschroot.
Geen
Elektro-Triebzug.
Achsfolge 2’ 1 + B’ 1 + 1 2’. Dreiteiliges schwarzes Fahrgestell – beim Triebwagen aus Guß, bei den Steuerwagen aus Kunststoff, rote und gelbe Rahmenbeschriftung, zwei Achsen und eine Blindwelle angetrieben, Digital-Hochleistungs-Antrieb. Dreiteiliges weinrotes Kunststoffgehäuse, silbergraues Dach, braune Dachlaufbretter, gelbe Klassenkennzeichnung “2”, gelbe Aufschriften, Betriebsnummern: ET 87 05 Nür (Triebwagen), ES 87 05a Nür (Steuerwagen 1), ES 87 05b (Steuerwagen 2), Zuglaufschilder mit schwarzer Aufschrift: “Nach Altdorf” / “Nach Nürnberg”, eingesetzte Fenster, angesetzte Griffstangen, Inneneinrichtung, Innenbeleuchtung. Fx-Decoder, Zweilicht-Spitzensignal und zwei integrierte rote Schlußlichter, Lichtwechsel (weiß/rot) mit Fahrtrichtungsänderung. Spitzensignal, Innenbeleuchtung sowie Anfahrbeschleunigung und Bremsverzögerung digital schaltbar. Zurüstteile beigelegt.
2 Stromabnehmer Typ 12 A.